Újság!
Betöltés...

Virágcsokrok a kertből 2.rész - Egy profi tanácsaival - A lila csokor

Házi workshop-unk alkalmával Mónika egy különleges őszi hangulatú csokorral indított.
Alkörmös terméseket fogott össze két különböző színű amaránttal (zöld és bordó - mindkét fajtát a kertemből szedtük) és mahóniával (ezt pedig Mónika hozta a saját kertjéből).




Miközben mutatta, hogy hogyan is kell beigazítani a virágfejeket és a virágszárakat, azt is megmutatta, hogy hogyan fog a végén egy tömör egységet alkotni a szár rész, miközben a tetején egy laza szüreti mulatságot idéző kompozíció tekint vissza ránk.
Na jó, ez az utóbbi csak az én asszociációm, de valahogy mégis nehéz ettől elvonatkoztatnom, amikor ezt a különleges bársonyos színvilágú csokrot nézegetem itt a kertben.

Az egész folyamat úgy kezdődik, hogy letisztítjuk a virágok szárát...
 A zöld amaránth lecsüngő fejét érdemes kitámasztani egy erősebb szárú növénnyel.

Majd utána spirálisan jöttek szép sorban, a kertem virágai.

A lila, a zöld, a rózsaszín és a némi narancssárga, ezzel a csüngő habitusával csodás laza csokrot eredményezett.



Majd Mónika szorosan összekötözte...

Alul egyenesre vágta a virágcsokor szárait...

 És végül találtunk egy vödröt a kertész asztalkám aljában, ami tökéletesen megfelelt e csokor tárolására.



Sokszor kaptam már kaptam olyan kritikát, hogy:
"Semmi értelme kerti virágokból csokrot kötni, mert másnapra ezek már úgyis kidobásra szorulnak."

Itt a kép, hogy ez mennyire nem igaz minden esetben és minden virágra: Ez a virágcsokor itt már KÉT NAPOS. Szerintem a szőlő jobban megszenvedte, hogy kinn hagytam. :)

Ha tetszett, akkor olvass bele ezekbe is:


A szerző: Borbás Ágnes

A Dekor&Mentha blog elindítója, a Dekor&Mentha Shop megalkotója is vagyok. Írásaim mindenkinek szólnak, akinek fontos a szépség, aki szerint a szép része a kert, akár virágoskert, akár ehető kert.

Zöldségmagok, fűszermagok, virágmagok, virághagymák, kerti eszközök, kerti kiegészítők egyaránt megtalálhatók a Dekor&Mentha Shop kínálatában. Napi és ünnepi ötletekkel, meglepetésekkel, saját kertek versenyeivel szeretnék kedvében járni látogatóimnak, kertépítő társaimnak.

0 megjegyzés :