Újság!
Betöltés...

Virágos mező a kertemben

Régi álmomat valósítottam meg ezzel a kis ágyás részlettel.

Szinte minden alkalommal, amikor egy ehhez hasonló összeállítással találkoztam, hosszasan ábrándoztam arról, hogy egyszer nekem is lesz egy hasonló, csak még nem tudtam hogyan valósítsam meg.



Mivel ez egy kisebb méretű városi kert, ezért nagy virágos domboldalakról nem álmodozhattam. Viszont az illúzióját megteremthettem magamnak itt a terasz melletti keskeny ágyásban. És jelen esetben az illúzióteremtésen van a főhangsúly. Legalábbis számomra!
Az egészet úgy alakítottam ki, hogy ez a nagyon kusza, kócos kis virágágyás idővel egy összefüggő teljesen szabályos keretet fog kapni, ami csak még inkább kiemeli majd az ágyás többi részéből. Mert ez egy fontos szempont volt, hogy a térben érzékelhetőek legyenek (ha nem is konkrét vonalakkal) a virágos rét határai, még ha szinte egybe is olvad az évelőágyással.

A virágok pedig napról - napra nyílnak és szemet gyönyörködtetően változatossá teszik ezt a kis virágos szőnyeget. Jelenleg három féle (lila, kék, fehér) búzavirág és egy izgalmas virágzatú körömvirág nyílik. De természetesen lesz még itt folytatás, így a fotók is folyamatosan bővülnek majd erről a mindig változó ágyás részletről.


Tavaszi előkészületek a megüresedett ágyásnál.


Április közepe:
A kijelölt helyen párhuzamos sorokba vetettem el a virágmagokat. Így a korai szakaszban könnyű volt nyomon követni a virágmagok kelési sebességét.

Majd bambusz rudakkal jelöltem ki a beültetett részt és végül szúrós tüskés ágakkal védtem meg a magokat a hempergőzni kívánó állatoktól. Például a saját kutyánktól is.

Jelenleg ilyen színek és formák köszöntenek minket a teraszhoz érkezve.

  Különböző színű és formájú búzavirág fajták tarkítják a virágos rétet.


Elbűvölőnek találom ezt a teltvirágú, formás körömvirágot.


 Zsályatöveim még igen jólnevelten álldogálnak az ágyás szélén.


A szerző: Borbás Ágnes

A Dekor&Mentha blog elindítója, a Dekor&Mentha Shop megalkotója is vagyok. Írásaim mindenkinek szólnak, akinek fontos a szépség, aki szerint a szép része a kert, akár virágoskert, akár ehető kert.

Zöldségmagok, fűszermagok, virágmagok, virághagymák, kerti eszközök, kerti kiegészítők egyaránt megtalálhatók a Dekor&Mentha Shop kínálatában. Napi és ünnepi ötletekkel, meglepetésekkel, saját kertek versenyeivel szeretnék kedvében járni látogatóimnak, kertépítő társaimnak.

0 megjegyzés :