Újság!
Betöltés...

Őszi édesség: Sütőtökös pite



Szüleim kertjéből megérkeztek a félig vagy már teljesen beérett tökök. Ezek nagy része levesben végzi télen, vagy hétvégenként édesség képpen, darabokra vágva megsütjük.

De úgy gondolom, ha már a kertből behozzuk ezeket a narancssárga finomságokat, akkor az egyszerű sütésen túl is találhatunk jó megoldást, hogy édességként tudjuk felhasználni. Egy hihetetlenül egyszerű és könnyen elkészíthető őszi-téli finomságnak ez a pite variáció teljesen ideális.


Hozzávalók:
1+1/4 csésze párolt tök pürésítve (ez egy kb. 30 cm hosszú tök felét teszi ki)
3/4 cs. cukor (kb. 12,5dkg)
1/2 tk. só
1/2 tk. gyömbér
2 tk. liszt
2db tojás (könnyedén felverve)
2dl tejszín
1 tk. vanilia eszencia
1 csomag leveles tészta





A tököt megpároltam, majd aprító gépben (de lehet villával is) pürésítettem. Ezután a tökpürét, cukrot, sót, gyömbért, lisztet összekevertem. Hozzáadtam a könnyedén felvert tojásokat, majd a tejszínt, és végül a vanilia eszenciát. Az egészet késes robotgépben intéztem, mert így biztosan egyenletesen elkeveri a gép. Mindez gyorsan ment és mérlegelni sem kellett nagyon a hozzávalókat.

Ezután a lepénysütő formába vagy ha ez nem létezik a konyhánkban (ahogyan nálam sem), akkor egy tortaformába terítjük a leveles tésztát, majd ráöntjük a keveréket.

A sütés 2 fázisban zajlik. Először 200C fokon 15 percig , majd utána 170C fokon 35 percig sütöttem.

Arra számítani kell, hogy a töltelék nagyon híg, folyós állagú lesz. De sütés közben kellemes vaniliás illatú narancssárga pudinggá változik.

Mivel a leveles tésztát nem tudtam a magas oldalú sütőforma peremére tapasztani , ezért már rögtön az elején visszazuhant az igen folyós állagú töltelékre. Kicsit aggódtam, de összesen annyi lett az eredménye, hogy hepe-hupás látványt nyújtott sülés után. Valószínű, hogy egy lepény sütésére alkalmas edénynél ez nem történt volna meg, és nem csak az ízek, de a látvány is nagyon kívánatos lett volna.
De mindenképpen egy rusztikus kinézetű süteményre és nem egy csili-vili cukrászdai tortára kell számítani.

A családi fogyasztást a látvány, egyáltalán nem zavarta meg sőt, ha némelyekben kételyek voltak a finomságát illetően, akkor az csak az első falatig tartott.

A szerző: Borbás Ágnes

A Dekor&Mentha blog elindítója, a Dekor&Mentha Shop megalkotója is vagyok. Írásaim mindenkinek szólnak, akinek fontos a szépség, aki szerint a szép része a kert, akár virágoskert, akár ehető kert.

Zöldségmagok, fűszermagok, virágmagok, virághagymák, kerti eszközök, kerti kiegészítők egyaránt megtalálhatók a Dekor&Mentha Shop kínálatában. Napi és ünnepi ötletekkel, meglepetésekkel, saját kertek versenyeivel szeretnék kedvében járni látogatóimnak, kertépítő társaimnak.

0 megjegyzés :